Geiranger 13-8 tm 16-8

De route naar Geiranger begon zonnig…. de eerste meters. Daarna heel de dag regen gehad. Erg jammer van de mooie uitzichten. De Noren geven aan dat deze zomer toch wel heel erg slecht is. Gelukkig reden we langs het Jostedalsbreen national park, ik dacht dat we dit niet zouden zien omdat we gelijk in een tunnel zouden rijden. Het was een verassing dat de tunnel pas later begon en dus dat we wel een stukje konden zien. We hebben een prachtig stuk gletsjer gezien de Bøyabreen.

Net voordat we op de ferry gingen van Hellesylt naar Geiranger werden we nog getracteerd op een mooie waterval.

De tocht was erg mooi, zo hebben we al een glimp op kunnen vangen van het Geirangerfjord. Je ziet wel duidelijk verschil met dit fjord of de andere, deze zijn de rotswanden veel hoger en steiler. Ook is dit een heel smal fjord. De zeven zusters gezien, alleen was dit niet erg spectaulair vanwege het mindere smeltwater wat er nu is.

Aan de andere kant zag je de vrijer en bruidssluier ( had de vorm van een fles). Halverwege de reis begon het iets minder te regenen. Eenmaal aangekomen bij de volgende accomodatie Vinje Camping. Hier hebben we een cabin met uitzicht over het Geirangerfjord.

Adembenemend!!!! Net tegen de camping loopt een waterval wat betekend leuke loop/avonturen routes voor de kinderen en de hond.

Hopen op beter weer morgen..

Gereden 225 km

Dalsnibba Geiranger skywalk.

Ja daar was de zon eindelijk. Eerst maar even naar het info punt om te kijken waar we naartoe kunnen gaan. We gaan naar het uitzichtpunt Dalsnibba het hoogste punt van het fjord. Eenmaal boven aangekomen was het heel erg koud en sneeuw te bekennen. Hetgeen wat heel bijzonder was, was een regenboog precies bij het uitzichtpunt. Zooo mooi, eff een foto momentje met zn tweetjes.

Weer hele mooie uitzichten, watervallen en een prachtig blauw meer met spiegeling van de bergen. De weg terug nog wat stops en terug naar het huisje waar de kinderen zich nog lekker uit konden leven op de trampoline en het voetbal veldje.

Geëindigd met een Bbq met droog weer!

Gereden 115 km

Trollstigen route

Deze route was het eerste waarvan Bas en ik zeiden, als we naar Noorwegen gaan dan doen we deze route! Mooie foto’s kunnen maken vanaf Flydalsjuvet (aardelaarsnest).

Door naar Ørneveien waar de landschappen glooiend zijn tussen de grote bergen. Bij Fidsdal zijn we met de ferry overgegaan en volgens mij was het feest. Er stond nm voor iedereen taart en koffie klaar, en lekker dat die was,mmmmm!

De route richting Valldal zagen veel aardbeien velden. Zo hebben we onderweg al best wel wat fruit gezien. Appels, aardappels, frambozen en aardbeien. Natuurlijk eff een stop gemaakt bij wat kinderen die deze verkopen. Ze waren heerlijk! Langs de weg net voorbij Valldal zagen we een hele mooie kloof waar een platform is gemaakt zodat je het goed kunt bekijken. De Gudbrandjuvet, het water heel mooi blauw en ontzettend helder, woest kolkend.

Zo komen steeds dichterbij de top van de berg waar de Trollstigen weg gaat beginnen. Deze route omvat 11 zeer steile nauwe bochten 800 mtr naar beneden. Hier heb je ook goed zicht over de Stigfossen deze heeft een vrije val van 180 mtr en de gigantische bergen.

Daarna nog even naar Åndalsnes om te tanken en weer terug. Net voordat we weer aan de Trollstigen gaan beginnen een picknick stop gemaakt waar de kinderen in de speeltuin konden.

Bas was in zijn nopjes want de weg kon hij nu ook weer omhoog nemen! Terug aangekomen voor de laatste keer de bbq aan met uitzicht op het Geirangerfjord. De Trollstigen route was er ook zeker een wat een hele mooie was die we absoluut niet over wilde/mogen slaan…
Morgen gaan we naar Lillehammer.